November 1, 2020 By irasyaziera1 0

5 Sebab anda perlu menggunakan Frankincense Essential Oil

 

5 sebab anda perlu menggunakan Frankincense Essential Oil

Dari meningkatkan amalan spiritual dan meditasi sehingga digunakan dalam rutin kecantikan,  Frankincense essential oil adalah salah satu essential oil yang paling kuat dan mempunyai pelbagai kegunaan. Aroma yang bersahaja dan menggembirakan sangat sesuai untuk asas dan hubungan rohani. Selain pengalaman spiritual yang tinggi, Frankincense dapat membantu anda menjaga penampilan kulit yang berseri. Keupayaannya untuk memberikan penampilan kulit yang sihat menjelaskan mengapa minyak ini menjadi bahan utama dalam Boswellia Wrinkle Cream ™ Young Living.

Frankincense telah diperdagangkan di sekitar Timur Tengah dan Afrika selama lebih dari 5.000 tahun. Di banyak tempat di dunia ini dianggap sebagai minyak urapan suci dan telah digunakan selama ribuan tahun dalam upacara keagamaan. Pada zaman kuno, harganya lebih tinggi daripada emas dan hanya mereka yang memiliki kekayaan dan kelimpahan yang besar yang dapat mengaksesnya. Frankincense disebut dalam salah satu catatan ilmiah tertua yang diketahui, Ebers Papyrus, yang berasal dari abad ke-16 SM.

Frankincense mengandungi unsur semula jadi “alpha-pinene, limonene, sabinene, dan beta caryophyllene”. Gabungan ini memainkan peranan utama dalam campuran seperti Kekuatan Otak, Kebangkitan, Potensi Tertinggi, Pengampunan, dan produk penjagaan diri yang popular.

Sebenarnya, banyak yang boleh frankincense lakukan untuk anda.

 

Mari kita lihat 5 kebaikan essential oil frankincense ini kerana ia juga menjadi sebab kenapa saya menggunakannya. Anda juga harus mencubanya.

  1. Frankincense membantu melindungi sel
  • Frankincense sangat berharga melindungi sel-sel. Anda mungkin rasakan cerita ini tidak begitu seksi. Anda mungkin merasa boring dengan kesihatan selular yang bla—bla..bla… dan merasakan mata anda berkaca-kaca.
  • Tetapi inilah sebabnya mengapa: apabila sel anda salah, anda akan mengalami krisis kesihatan yang besar.Frankincense adalah langkah pencegahan yang hebat dan terbaik,
  • Tubuh kita mengalami perubahan keperluan kesihatan setiap hari. Sel-sel kita sentiasa membiak dan kadang-kadang gagal bergabung dengan betul. Ini adalah perkara biasa. Dalam keadaan ini, frankincense memberikan perlindungan tambahan untuk menahan tekanan kehidupan seharian dan seterusnya melalui proses yang normal.

 

  1. Frankincense meningkatkan kesan essential oil lain
  • Frankincense meningkatkan dan menguatkan kesan essential oil yang anda gunakan bersamanya.
  • Sebagai contoh, anda memerlukan bantuan untuk bangun pagi dan anda menggunakan peppermint essential oil dan diletakkan di bahagian tapak kaki anda. Lapiskan Frankincense diatas peppermint, dan kesan peppermint akan bertambah.
  • Tambahkan Frankincense bila-bila masa anda mahu meningkatkan kesan essential oil lain.

 

  1. Frankincense menjadikan kulit anda lebih berseri
  • Ini sangat menyeronokkan. Merasa cantik dan berharap wajah anda Nampak berseri2 tentu idaman setiap wanita.
  • Tambahkan sedikit Frankincense ke losyen atau moisturizer yanga anda gunakan dan oleskan pada wajah anda setiap hari.
  • Ia bukan sahaja memberi kesan anti penuaan, tetapi juga akan mengurangkan cela2 di wajah anda. Kulit anda akan lebih cerah dan sihat secara semulajadi.

 

 

 

4. Frankincense dapat membantu seimbangkan mood anda

  • Kita semua menghadapi mood yang boleh berubah secara mendadak untuk semua sebab. Contohnya seperti tekanan, kekecewaan, kurang tidur, turun naik hormone.
  • Frankincense oleh menjadi penstabil mood untuk membantu kita mengatasi pergolakan emosi dalam kehidupan seharian.

 

5. Frankincense menyokong imun sistem yang sihat

  • Sistem pertahanan tubuh kita rumit, cerdas dan sangat kuat ketika berfungsi dengan baik.
  • Menggunakan frankincense setiap hari dapat membantu meningkatkan pertahanan tubuh badan kita dalam melawan jangkitan penyakit.